Oldalaim

2011. június 9., csütörtök

26. hét

Megkaptam a beutalómat a vércukor terhelésre, és egy figyelmeztetést amiért nem szedek terhesvitamint. Nem akartam a doktornővel vitatkozni, de én nem fogom a gyógyszeripar kasszáját gyarapítani, úgyhogy jónevelten bólogattam, és megígértem ,hogy  jó leszek. Adott vagy 4  féle terhesvitaminról szóló reklámanyagot, ami hanyag mozdulattal végezte a kukában.  Meg lehet nézni mi minden van egy doboz vitaminban a művileg előállított vitaminokon kívül. Oké, én notórius adalék kerülő vagyok.  Képes vagyok órákat tölteni a neten azzal, hogy egészségmegörző tippeket, házi patikákat keresgéljek. Így jutottam el egy oldalra, ahol találkoztam a shea-vaj és a mandula olaj jótékonyságáról, tiszta hatékonyságáról. 

Elhatároztam, hogy Eszterkém popsijára shea-vajat fogok kenegetni a vacak krémek helyett, és a horrorisztikusan sok kemikáliával teleitatott popsitörlő helyett pedig mandulaolajos vattakendőt fogok használni.  Meg is rendeltem a hozzávalókat  a neten Akinek ez már túl bio, az most lapozzon, de ezt most kicsit kirészletezem:


Shea vaj mint popsikrém:  Eleve tiszta shea vajat rendeltem. Semmi más nincs benne, csak a nyers vaj.  Se parfüm, se állomány javító, se tartósítószer, szóval tényleg semmi. Eleinte hal szaga volt, de mára már teljesen megszoktam, fel sem tűnik. Az állaga elég kemény, de a kéz melegétől azonnal felpuhul és kenhetővé válik.  Bár a baba popsijára vettem (kicsit korán) de tesztelési célból kentem a könyökömre és a sarkamra is. A sarkamra vastagon kentem és éjszakára zoknit húztam rá. Reggelre 1 kezelés után olyan puha lett a bőröm, mint még soha. Ezen felbuzdúlva kentem a lábamat, kentem a kézfejemet, estére az arcomat. A pocakomat nem szabad kenni a magas A vitamin tartalma miatt. Rendkívül gazdaságos, mert nem kell sok belőle, de a  kicsi tégely amit rendeltem félig ki is fogyott. Mire Eszter megszületik vehetek egy újabb tégellyel. :D Sok véleményt olvastam a neten babás fórumokon, és mindenki csak dicsérte. Alig várom, hogy tesztelhessem azon a kis popón végre!


A mandula olajos popsitörlőt úgy találtam ki, hogy olvastam a mandula olajról, hogy enyhíti a gyulladásokat, ezenkívül megnyugtatja, puhábbá, simábbá teszi a bőrt. Kiválóan kenhető, de nem hatol mélyre, és a babáknak is ideális a szintetikus babaolajok helyett. A száraz bababőrre kitűnő hatással van.  Védőréteget képez a bőrön és óvja azt. A benne lévő E vitamin megköti a levegőben lévő  nehézfémeket. 
Ezen felbuzdulva rendeltem belőle 1 üvegcsével és kitaláltam, hogy popsitörlőt gyártok belőle.  Ezt úgy képzelem, hogy az otthon található fedeles műanyag szögletes tárolóba teszek majd vizet, abba cseppentek mandula olajat és a DM-ben kapható szögletes vattát (ami már nagyon bevállt nekem) belemártom ebbe a kutyulmányba, kinyomkodom  és azzal törlöm meg a kiscsaj popsiját. Ha bárhova mennem kell majd vele, akkor előre beleteszem a vatta törlőket a zárható dobozkába az olajos vízzel együtt. Éppen annyi vízzel amit felszív a vatta, hogy nehogy kiboruljon és minden olyan legyen. 

Jah, és hogy fokozzam a dolgokat, a baba fürdetést is megoldom tiszta olivaolaj szappannal. Mondanom sem kell ebből is rendeltem. Eddig mindenféle glicerines szappannal fürödtünk. Nálunk a tusfürdő alapból szóba sem jöhet annyi benne a méreg. Kitettem a szappant és vártam a családom megjegyzéseit, de nem voltak ... teszteljük, és én személy szerint nagyon elégedett vagyok vele. Szembetűnő, hogy nagyon gazdaságos. Nem kopik úgy mint a többi szappan, de ugyanolyan hatékony. Az illatát is megszoktuk.  
Mivel semmilyen adalékot nem tartalmaz, illatanyagot sem, kitűnő a babáknak is. Még a koszmót is eltávolítja a buksiról egy kismama szerint.  

... szóval így fogom megoldani a babaápolást... majd a fejleményekről beszámolok... alig 2,5 hónap múlva...




2 megjegyzés:

  1. Szia Korenka!

    Érdekelnének ezek a lelőhelyek engem is.
    Légy szíves privátba írd le, hogy hol tudtad beszerezni őket. (j.huszka@gmail.hu)
    Köszönöm előre is! Judit

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit. Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésedet a dolog. Gondoltam itt is közzéteszem a lelőhelyemet. Egy helyen vásárolok a jomtom-nál. Az elérhetősége: http://www.jomtom.hu/ Itt egy csomó egyéb dolog is vásárolható. A cikkei pedig elképesztőek.

    VálaszTörlés

Kérdezz, vagy szólj hozzá bátran!