Oldalaim

2010. december 27., hétfő

5. hét




A munkám csak tornyosul előttem, de én nem tudok odafigyelni. Állandóan a fórumon lógok, és a csajokkal levelezek.  Nem érdekel most semmi más csak az a kis emberke a méhemben. Hiába haloványka az a csík, a testem jelez. Érzem, tudom, hogy valami van.... Enyhe hányingerrel kezdem a napot, és nem is múlik el amíg este párnára nem hajtom a fejem.  Már csak 2-3 kávét bírok meginni a korábbi 5-6 helyett... de ezt is lejjebb kelle adnom. Korábbi terhességeimnél a szagát sem bírtam, de azzal számolok, hogy 2-3 hét és ez most is így lesz, és a kávé kikerül a menüből. Időnként kicsit szédülök, de nem komoly az egész.

Ami komolyabban aggaszt az a saját agyi tevékenységem... konkrétan a félelmek, amik eluralkodnak rajtam. Ha mondjuk munkaidőben a feladataimmal lennék elfoglalva, valószínűleg nem gyártanám a  horror történeteket.... de őszintén szólva egyáltalán nem érdekel a munka... aminek lesz majd böjtje is.... de az sem érdekel most.

Most kimondottan a méhen kívüli terhesség gondolata aggaszt.  ... hogyan történik..., hogy derül ki, milyen tünetei vannak... és meddig kell ezen aggódnom, hányadik héten derül ki... Addig kutatgattam a neten, amíg meg nem kaptam a válaszokat:

Válasz a hogyanra:
A megtermékenyült petesejtet egy védőburok védi a megtermékenyüléstől számított 4-7 napig, amíg elér a méhbe, amikor megérkezik, ez a védőburok megszűnik, és a petesejt beágyazódik. Ha azonban 4-7 nap alatt sem éri el a méhet, akkor a védőréteg még “út közben” oldódik fel, és a petesejt ott ágyazódik be, ahol éppen van, pl. a petevezetékben.
A petevezetékben letapadt petesejt sok esetben magától is elhal, de ha nem akkor súlyos hasüregi vérzést okozhat, ami akár halálos lehet!!! 

 Válasz a milyenre:
A méhen kívüli terhesség ugyanolyan terhességi tünetekkel jár, mint a méhen belüli terhesség, ugyanakkor aggasztó tünetek is vannak. Ilyen lehet a pecsételő vérzés és a görcsölés.  Emlőfeszülés, enyhe hányinger, hányás jelentkezik, majd barnás, kávézacc-szerű vérzés kezdõdik.  A méhen kívüli terhesség jele lehet ezenkívül a hasi fájdalom, húzó jellegű deréktáji fájdalom, végbélfájdalom, vérzés, hirtelen rosszullét, ájulásérzés, hangulatingadozás. Az első panaszok a menstruáció elmaradása után kettő-négy héttel jelentkeznek. 

 Nyugtáztam, hogy nálam csak a gyakori hangulatingadozás van jelen, de az már 37 éve, úgyhogy azt is kipipáltam.

Válasz a meddigre: 
A terhesség 6.-7. hetéig.

Akkor még aggódhatok két hétig..... Nagyszerű!


Szerintem az orvosok rémálma az internet.... az internetfüggő kismama a tünetei alapján már felállítja az anamnézist. Tudja, hogy az X nevű szerre van szüksége. Jobb esetben felkeresi orvosát, és feliratja a szert.... az orvos tépi a haját....

Megnéztem azt is a neten, hogy mi újság az én kis picurkámmal. Nos, kiderült, hogy a szíve már szinte teljesen kifejlődött, és ezen a héten el is kezd verni! Az agy, a keringési rendszer, az idegrendszer, a ivarszervek és a legtöbb nagyobb szerv is elképesztő változásokon esett át. Immár 1,5 -2 mm "hosszú" az embrió. Ugye milyen édes?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérdezz, vagy szólj hozzá bátran!